יום שבת, 31 באוקטובר 2009

דמבוביצ'אורה – פויאנה בראשוב


נסיעה בכביש הררי הנחשב לאחד היפים ברומניה.
בדרך דוכנים למכביר לגבינות קשקבל ביתיות מעושנות בעלות ניחוח מחייה מתים. בנוסף תמצאו בדוכנים מני ריבות, תרכיזי פירות, משקאות אלכוהולים מבוססים פירות (ליקרים וצוייקה – משקה חזק על בסיס שזיפים – העראק המקומי). הכל מריח ביתיות אמיתית וממש מעלה בדמיון את תמונת הסבתא הרומניה השוקדת במטבח על סירים מעלי אדים מתוצרת העז המקומית או הפירות שהרגע ניקטפו ביער. מספר דוכנים מצומצם מספק גם קבנוסים עשויים בשר צייד: דובים, חזירי בר, צבאים ועוד. הם קונים את הבשר מאיגוד הצייד או משהו כזה והופכים אותו לקבנוסים לתפארת. גם מעדני חזיר צמודים אליהם אבל זה כבר לא משהו יוצא דופן. טעמנו...הדוב לא משהו.
פנייה קטנה מהדרך מביאה אותנו למעין קניון שחוצה אותו כביש משובש. יש דמיון מסויים לביקאז אבל בקנה מידה הרבה יותר קטן ופחות מרשים.

בפינת התצפית לאורך הכביש היפיפה השבלולים מגיחים בהמוניהם אל הדשא הרטוב מגשם קייצי


והנוף אכן מרשים לכל כיוון - הרי ה-Piatra Craiului והסכין שלהם תוחמים את האופק

כפרונים בתוך ירוק שלא נגמר

רגע מתוק - קרין ונחמן


מצוקים חדים מחביאים עוד בתים



חגיגת דוכני אוכל. גבינה מעושנת במעטפת קליפת עץ

קניון הדמבוביצ'אורה עם הנחל שלצידו - לא מרשים מאד

מבחר תרכיזי מיץ, ליקרים, ריבות וגבינות מעושנות


היו גם נקניקים - כל מני סוגים

בחר את החיה - אפשר לטעום קבנוס כמעט מכל בשר ציד - דוב, כל מני סוגי צבאים וכל מה שמעז להסתובב שם ביערות

עוד על האזור - נקודת מבט אחרת

הופ, סיבוב של 180 מעלות וחוזרים את כל הדרך למואצ'ו רק כדי לעבור בה ולהמשיך הלאה לפויאנה בראשוב, אולי נסיכת כפרי הנופש של הסביבה. קפצנו לאכול במסעדה סופר תיירותית וענקית. השמיים קדרו עלינו אל קיווינו שנוכל לקנח בטיול נעים בסביבת העיירה ובעיקר ביערות המקיפים אותה. למרות התיירותיות המוקצנת של המסעדה זו היתה ללא ספק הארוחה הטובה ביותר בטיול. אוכל משובח שמוכן על הצד הטוב ביותר. חוויה. הישיבה במעין מתחם עץ מקורה, פתוח לחלוטין באחד מצדדיו, אח בוערת במרכזו. התאים מאד לגשם השוטף שפקד את האזור ולא הפסיק לרדת במשך שעות. הסתבר שהיתה זו סופת קיץ רבת עוצמה והחדשות מלאו בסיפורי הצפות ושטפונות בכל חלקי רומניה. נאלצנו לכנוס לפעילות קצרה בקניון סטנדרטי בבראשוב. סטנדרטי אך נעים.


במסעדה בפויאנה בראשוב - החל גשם הזלעפות

הגיחה לקניון התבצעה כמבצע צבאי לכל דבר - סיפור כיסוי במהלכו חדרנו לחנות החולצות לבצע הדפסות למתנות לערב הסיום. מריו הביא אותנו למקום ואנחנו הוצאנו לפועל כולל כיתוב בעברית שלא היה מתוכנן

מרגישים (כמעט) כמו בבית

לה לה לה לה לה - לאלין לאלין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה